Campagne Shine a light

Maak borstkanker zichtbaar

No items found.
No items found.

De nieuwe artikels

Opsporing
BRCA
Bewustwording

Baanbrekend onderzoek naar de bereidheid van de Belgen om zich te laten testen op borstkankergenen

Uit een representatieve enquête bij 1.000 Belgen, uitgevoerd door IVOX in opdracht van Pink Ribbon, blijkt dat minstens 8 op de 10 Belgen bereid is om zich te laten testen op borstkankergenen, om preventief te kunnen ingrijpen. De genetische test bestaat, maar wordt te weinig ingezet, waardoor één op de twee erfelijke borstkankers pas ontdekt wordt op het ogenblik van de diagnose.
BRCA
Bewustwording

Oktober: Internationale Borstkankermaand

Naar aanleiding van de Internationale Borstkankermaand, die start op 1 oktober, lanceert Pink Ribbon haar “Shine A Light”-campagne. Een campagne die wil belichten wat inzake borstkanker nog onvoldoende geweten is.
Hoe kun jij helpen?