Wibra
Al bijna 70 jaar is Wibra een vaste waarde in de winkelstraten en -centra van Nederland, België én sinds kort ook Frankrijk. Bij Wibra draait alles om het toegankelijk maken van mooie en praktische producten voor elk huishouden, ongeacht het budget. “We willen dat iedereen zich goed voelt. Op thuis, op school, op het werk of onderweg!” Vanuit die overtuiging zet Wibra zich ook in voor initiatieven die écht verschil maken. In die optiek verwondert het niet dat Wibra en Pink Ribbon elkaar als partners hebben gevonden en dat ze samen hun schouders zetten onder de strijd tegen borstkanker.
Al verschillende jaren mag Pink Ribbon België Wibra tot een van haar partners rekenen. In het jaar 2021 startte de samenwerking met de verkoop van de iconische Pink Ribbon-lintjes.
“Onze bezoekers maar ook onze medewerkers bestaan voor een groot deel uit vrouwen. We zijn bij Wibra steeds op zoek naar mogelijkheden om hen te steunen. Borstkanker treft vooral vrouwen. De gevolgen van de ziekte heeft een impact op talloze aspecten van hun leven. We willen vooral dat vrouwen met borstkanker, maar ook vrouwen in het algemeen, zich terug goed kunnen voelen. Ons productgamma reflecteert dat ook.” - Claudine Nachtergaele, Country Director voor België
In 2024 nam Wibra het initiatief om de steun aan Pink Ribbon uit te breiden.
Et voilà, het eerste onlinemagazine ‘In actie voor Pink Ribbon’ was een feit. Vooral binnen de lingeriecampagne 'Voel je goed in ondergoed' wil Wibra de acceptatie, veelzijdigheid en gezondheid van borsten in de kijker zetten. Je goed voelen in je kledij, begint namelijk bij de basis, je ondergoed. Modeontwerper Jeltje van der Pol ging op zoek naar lingerie die geschikt was voor alle vormen en maten en waarbij comfort en je sexy voelen hand in hand gaan. Daarnaast ontwikkelden Wibra en Pink Ribbon samen met Cartel Agency een lintmeter die als kijkwijzer in de winkels beschikbaar was om vrouwen te helpen de juiste cupmaat te selecteren.
Naast de lingerie-actie, maakte Pink Ribbon ook ruimte voor getuigenissen van borstkankerpatiënten om zo iedereen in hun publiek die de strijd met de ziekte voert een hart onder de riem te steken. Uiteraard riep Wibra ook op om steun uit te brengen voor Pink Ribbon. Met een QR-code konden websitebezoekers een donatie uitbrengen via de Koning Boudewijnstichting.
Voor wie de Pink Ribbon-samenwerking in het onlinemagazine van Wibra gemist zou hebben, er ging ook nog een radiospot over de lingeriecampagne voor Pink Ribbon de ether in.
Maar Wibra ging nog verder en kleurde enkele van haar Belgische vestigingen gedurende de hele maand november helemaal in het roze. Overal waar anders het emblematische rood van Wibra aanwezig was, werd nu naar roze omgetoverd. Benieuwd hoe zo’n roze Wibrawinkel eruitziet? Bekijk hier het filmpje van de making-of.

Gerelateerde artikels
Bekijk hier al onze artikels.