CKS
Zowel in 2023 als in 2024 was CKS onze trouwe partner bij het ontwerp van het nieuwe Pink Ribbon-lintje, gecreëerd door (ex-)borstkankerpatiënten.
CKS Fashion, met mode voor dames en kinderen, wil vrouwen een goed gevoel geven door extra kleur toe te voegen aan hun leven. Zo klinkt het bij CKS: “We willen iets goed doen voor vrouwen, we willen er zijn voor hen. Daarom zijn we ook partner van Pink Ribbon.” CKS heeft een eigen ontwerpster in huis die het nieuwe lintje voor 2023 heeft ontworpen. Voor dat lintje haalde ze inspiratie uit een selectie van ingezonden ontwerpen van naasten van personen met borstkanker. Uit de vele pakkende inzendingen selecteerde Pink Ribbon een zestal voorstellen. Dit zestal werd uitgenodigd in de kantoren van CKS, waar ze hun verhaal uitdrukten met behulp van verf en papier en daarmee inspiratie gaven aan de ontwerpster. “Onze ontwerpster kreeg de opdracht om die emoties te interpreteren en te integreren in het nieuwe lintje”, wat wij bij CKS wel een heel bijzondere opdracht vinden.”
Wegens het grote succes van 2023, werd deze actie herhaald. Ook in 2024 konden (ex-)borstkankerpatiënten een ontwerp insturen. CKS ging met drie geselecteerde inzendingen aan de slag.
CKS Capsulecollectie
Ter gelegenheid van Breast Cancer Awareness Month bracht CKS ook twee jaar op rij een exclusieve capsulecollectie uit. Of het nu gaat om een T-shirt, trui, shirt, pet of sokken, de exclusieve collectie zat boordevol unieke details die verwijzen naar de ontwerpen en de onderliggende boodschap van het lintje van Pink Ribbon.

Gerelateerde artikels
Bekijk hier al onze artikels.