Bloomon
In het teken van Moederdag organiseerde bloomon in 2025 een actie ten voordele van Pink Ribbon. Ter ere van deze gelegenheid lanceerde de bloemenleverancier een Pink Ribbon-boeket met prachtige pioenen, dé bloem van de lente en symbool van vrouwelijkheid. Het boeket was beschikbaar vanaf 22 april tot en met Moederdag op 11 mei en voor elk verkocht boeket ging er €2 naar Pink Ribbon.
Een boeket geven werd zo niet alleen een manier om mama’s in de bloemetjes te zetten, maar ook een kans om andere vrouwen een hart onder de riem te steken. Twee goede daden in één: liefde geven én solidariteit tonen.
“We geloven dat bloemen mensen verbinden. Met dit Pink Ribbon Peony Bouquet kunnen onze bloomon-klanten hun liefde tonen én tegelijk een verschil maken in het leven van vele vrouwen”, vertelde Daniëlle Schoop, Brand Lead bij bloomon, tijdens de actie. “Met deze bloemen zeg je dus veel meer dan alleen 'ik zie je graag'".
De keuze voor pioenrozen was geen toeval: deze bloem staat symbool voor liefde, vrouwelijkheid en kracht, waarden die perfect aansluiten bij de missie van Pink Ribbon. De opbrengst van de campagne ondersteunt concrete projecten rond preventie, vroegtijdige opsporing en zorg voor de levenskwaliteit van patiënten in België.
“Moederdag is hét moment om stil te staan bij de vrouwen die een speciale rol in ons leven spelen”, zegt Anne Soenen van Pink Ribbon. “Dankzij initiatieven zoals deze kunnen we onze werking blijven versterken en onze impact vergroten.”

Gerelateerde artikels
Bekijk hier al onze artikels.