Informatie over borstkanker

Van België tot Brazilië: Sibelco verenigt zich voor Breast Cancer Awareness

Wereldwijd kleurden de vestigingen van SCR-Sibelco NV in oktober volledig roze. Niet alleen in België, maar ook in andere landen werden er tal van acties georganiseerd ten voordele van de strijd tegen borstkanker.

Tijdens de Internationale Borstkankermaand zette SCR-Sibelco NV haar beste beentje voor om de strijd tegen borstkanker te steunen. Het Belgische bedrijf in zandontginning organiseerde tal van acties waarvan de volledige opbrengst volledig naar Pink Ribbon zou gaan. Zo werden er gebreide hartjes en roze snoepzakjes verkocht en stond er een collectebus aan het onthaal. En dat in de drie Belgische kantoren van Maasmechelen, Dessel en Antwerpen.

In die laatste vestiging deden ze er nog een schepje bovenop en werden er ook zelfgemaakte soep en pannenkoeken verkocht. “We moedigden iedereen aan om in het roze gekleed te komen. Daar kwamen veel positieve reacties op en zelfs de directie deed mee. Dat was fantastisch om te zien”, vertelt Anouk Todts, Corporate Paralegal bij Sibelco en drijvende kracht achter dit initiatief.

In totaal zamelde Sibelco in België maar liefst 1.800 euro in. En ook in Nederland werd er 1.500 geschonken aan de collega’s van Pink Ribbon.

Wereldwijd engagement

Dat engagement voor borstkankerorganisaties werd niet alleen bij onze Noorderburen, maar ook op wereldniveau doorgetrokken. Sibelco-vestigingen van over de hele wereld stelden oktober in teken van de Breast Cancer Awareness Month: van Zweden, tot Spanje en van Brazilië tot Indië. “In sommige landen lag de focus meer op awareness en informatie verstrekken, wij hebben in België vooral ingezet op fundraising voor Pink Ribbon”, vertelt Sofie Eyckerman, Director of Communications.  

Om de verschillende acties toch op een lijn te zetten, stelde het organiserende team binnen Sibelco een communicatiepakket samen. Dit omvatte een specifiek logo, een Teams-achtergrond en interne poster met de alarmsignalen, allemaal bedoeld om de aandacht te vestigen op het thema borstkanker. “Op die manier had iedereen hetzelfde materiaal, maar waren ze wel vrij om te kiezen wat ze ermee wilden doen en hoe dit bij hen paste”, voegt Anouk toe.  

We Care Month

De acties in teken van de Breast Cancer Awareness Month vallen trouwens perfect binnen het We Care plan van Sibelco. Hiermee wil het bedrijf haar focus verleggen naar het caring aspect binnen de bedrijfscultuur. “Safety is nog steeds onze topprioriteit – maar nu zetten we ook andere pijlers in de spotlight. Denk maar aan - pride, disability en dus ook breast cancer awareness”, licht Sofie toe.

"Helaas is borstkanker een thema dat velen nauw aan het hart ligt. We merkten dat de mensen daarom erg bereid waren om te steunen en deel te nemen aan onze acties”, vult Anouk aan. “In Antwerpen heeft een collega, die hersteld is van borstkanker, een handleiding opgesteld met tips over wat je best wel en best niet kan doen voor iemand die getroffen is. Helaas vanuit eigen ervaring, maar dat maakte het net zo doeltreffend.”

Het organiserende team binnen Sibelco blikt tevreden terug op de actie en kijkt ernaar uit om We Care doorheen het jaar verder te zetten.

Verder lezen

No items found.
Hoe kun jij helpen?