Raf Simons ontwerpt het lintje 2018

raf simons

Nadat het eerste Pink Ribbon-lintje in 2015 werd gecreëerd door couturier Edouard Vermeulen van modehuis Natan, in 2016 door juwelenontwerpster Christa Reniers, en in 2017 door bloemenkunstenares Nele Ost, viel dit jaar de beurt aan niemand minder dan Raf Simons. Raf Simons is award-winning modeontwerper en Chief Creative Officer bij Calvin Klein. Het lintje is het symbool bij uitstek voor de strijd tegen borstkanker.

 

Dit jaar heeft het lintje een roze kleur met daarop ‘Heroes’. Dit verwijst naar de

vrouwen en mannen die met de ziekte te maken krijgen, zij zijn dan ook echte helden. Ze proberen de ziekte te bestrijden, en krijgen hierin vaak ook steun en hulp van hun nabije omgeving. Ook zij zijn helden, want strijden tegen borstkanker doe je niet alleen, we strijden allemaal samen. Voor Pink Ribbon is het belangrijk dat het lintje ook esthetisch aantrekkelijk is, directrice Bettina Geysen: “Bij borstkanker word je getroffen in het diepst van je vrouwelijkheid. Door aandacht te hebben voor het esthetische aspect willen we vrouwen een hart onder de riem steken en hen vertellen dat ze altijd mooi zijn. Het dragen van het lintje is een symbool van solidariteit, draag het daarom op je hart”.

 

Pink Ribbon, de nationale organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker, verkoopt jaarlijks een lintje. Daarmee wil de organisatie awareness creëren, het thema borstkanker bespreekbaar maken en lotgenoten steunen. Het lintje neemt dan ook een prominente rol in tijdens de Internationale Borstkankermaand in oktober.

 

Vanaf 11 september zijn de nieuwe lintjes te koop in maar liefst 1.200 winkelpunten: de verschillende distributiepunten vind je hier. De verkoopperiode van het lintje loopt tot eind december. Door de aankoop en het dragen van het Pink Ribbon-lintje kunnen we samen borstkanker onder de aandacht brengen. Met het aanbieden van haar vierde lintje wil Pink Ribbon meer dan ooit verder sensibiliseren en fondsen inzamelen. Een lintje kost €3 waarvan €2 rechtstreeks naar het goede doel gaat.